![]() Door te achterhalen welke zoekwoorden mensen gebruiken, voorkom je dat je zelf de verkeerde woorden gebruikt. En hoewel Google synoniemen steeds beter gaat snappen, werkt dat niet altijd goed. Woordgebruik bij SEO - Huis of Woning. Stel: je bent een makelaar. Je verkoopt en verhuurt woningen. Welke woorden verwerk je dan in de teksten op je website en in je e-mails? Via de Zoekwoordplanner zien we dat Google voor een woning niet dezelfde resultaten geeft als voor een huis. Bekijk onderstaand lijstje maar eens. Deze uitkomst had je nooit kunnen bedenken zonder de Zoekwoordplanner. Voorbeelden resultaten zoekwoordplanner rondom de huizenmarkt. huurwoningen - 33.100 zoekopdrachten. huis kopen- 27.100 zoekopdrachten. woning kopen - 1.600 zoekopdrachten. koophuis- 2.400 zoekopdrachten. koopwoningen - 5.400 zoekopdrachten. De duurste zoekwoorden in Google. Verzekeringen 1, Leningen 2 en Hypotheken 3 zijn de onderwerpen waar het meeste geld betaald wordt voor Google-advertenties. Dit zijn dus de populaire zoekwoorden. Een snelle zoektocht binnen verzekeringen leert dat autoverzekering direct online afsluiten, 45 euro kost per klik. Uitvaartverzekering komt op de tweede plaats met 40 euro per klik. Bekijk het internationale totaaloverzicht van duurste Zoekwoorden in deze infographic. |
trends seo |
![]() Daar is de Google Ads Keyword Planner voor bedoeld: je kunt hier zoekwoorden invullen, waarna je te zien krijgt hoe deze presteren in de zin van zoekvolume, concurrentie en de concurrerende biedingen voor een plaats bovenaan de pagina CPC. Waarom je Google Ads Keyword Planner kunt gebruiken. Waarom zou je aan de slag moeten gaan met de Google Ads Keyword Planner? De eerste reden: deze tool is gratis. En dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Een andere reden is dat deze zoekwoordplanner heel makkelijk in gebruik is. |
zoekwoordplanner van google |
![]() Ook benieuwd hoe u de zoekwoordplanner van Google Ads gebruikt? In dit artikel leest u meer over hoe u met deze tool relevante zoekwoorden kunt vinden om uw advertenties aan de juiste klanten weer te geven. Home Helpcentrum De Google Ads Zoekwoordplanner. |
![]() Bij elke tool die ik hieronder bespreek, kun je meteen zien welk model ze gebruiken. Stel je voor dat je een artikel wilt schrijven over het breien van sjaals. Echter, voordat je begint, wil je er zeker van zijn dat er een publiek voor is. De beste manier om daar achter te komen is door Google te vragen of er interesse is in het trefwoord sjaals breien. Ik neem dit voorbeeld omdat ik deze website heb gemaakt: xxthreads.com, een website over breien, garen en borduren. Voorbeelden trefwoorden vinden met Google Keyword Planner. Dat is waar een zoekwoordplanner van pas komt.: In het bovenstaande voorbeeld, Google Keyword Planner retourneerde een aantal suggesties met betrekking tot de term die we opzochten. Voor elke trefwoord suggestie, het vertelt ons hoeveel mensen zoeken voor het elke maand, evenals hoeveel concurrentie is er voor. Het zal u misschien verbazen dat er heel wat concurrentie is als het gaat om trefwoorden die verband houden met het breien van sjaals. Als je kijkt naar alle suggesties die Google Keyword Planner biedt, zou een van je beste opties het afwerken van een breisjaal zijn.: Dat specifieke trefwoord heeft zowel een behoorlijk zoekvolume als een lage concurrentie. |
![]() Dit wordt dagelijks bijgewerkt. Zoals je ziet is het niet lastig om de Zoekwoordplanner van Google in je voordeel te gebruiken. Ook als je niet van plan bent om geld uit te geven aan betaalde Google campagnes. Voor meer over SEO, bekijk ook onze.: |
![]() Dan kan je deze twee lijsten nu met elkaar combineren en zie je historische statistieken of verkeersprognoses van deze gecombineerde zoekwoorden. Hulp bij Google Ads Zoekwoordplanner? Als je de zoekwoordplanner wilt gebruiken, moet je inloggen op je Google AdWords account. |
![]() Stap 2: Een Google Adwords account maken om de zoekwoordplanner te gebruiken. Stap 2 extra: De Google Zoekwoordplanner gratis gebruiken alsGoogle Adwords je verplicht om een betaalde campagne te starten. Andere optie Google Zoekwoordplanner. Een andere optie voor de Google Zoekwoordplanner is de website KWFinder! |
![]() Hoe gebruiken wij de AdWords zoekwoordplanner? Ik kan wel zeggen dat die welhaast elke dag gebruikt wordt, zowel voor het opzetten en optimaliseren van Google AdWords campagnes als voor onze SEO diensten. Hier een aantal praktische tips voor een goed gebruik van deze geweldige Google tool zonder de indruk te wekken dat deze tips limitatief zijn.: |
![]() Tools en instrumenten. Home SEO Tools en instrumenten Google Ads zoekwoordplanner. Werking en onderdelen. Inhoud en content. Tools en instrumenten. Stel je vraag aan Interpedia. Ga naar support. De zoekwoordplanner - keyword planner. Het vinden van de juiste zoekwoorden is van essentieel belang bij het opzetten van Google Ads campagnes en zoekmachine optimalisatie. |
![]() Kijk in de Google-zoekbalk hoe zoekwoorden worden aangevuld op een interessante zoekterm of gebruik de Google Zoekwoordplanner voor meer suggesties. Gebruik de websitelink van een concurrerende website in de Zoekwoordplanner om er achter te komen op welke zoekwoorden deze site geoptimaliseerd is. Of kijk op de site zelf naar paginatitels, producttitels, productomschrijvingen en bestandsnamen van afbeeldingen. En kijk tot slot bij de gerelateerde zoekopdrachten onderin het Google-resultatenscherm. Zoekopdrachten zonder aankoopintentie - gebruik uitsluitingszoekwoorden. Er zijn situaties waarin zoekers niet geïnteresseerd zijn in het kopen van een product, maar er wel naar zoeken. Dit gebeurt als ze iets gratis willen krijgen of zelf iets willen maken of doen. Denk hierbij aan zoektermen waarin de woorden gratis of zelf voorkomen. Op jouw website kun je hier geen rekening mee houden. In jouw Google Adwords-campagne kun je dit echter wel. Je kunt jouw advertenties namelijk uitsluitingszoekwoorden meegeven. Google toont deze advertentie dan niet aan mensen die deze uitsluitingszoekwoorden gebruiken in hun zoekopdracht. |